Doorgaan naar hoofdcontent

Een kleedje voor mezelf of voor de boerinnenbond???

Over hoe smaken verschillen ;-)



Nu ik zal bij het begin beginnen. Ik had deze stof gekocht bij de stoffenstraat. Ik dacht ik neem twee meter want dan kan ik zeker de Louisa dress maken. Dat patroon heb ik cadeau gekregen van mijn mama en ik wilde het al kei lang maken maar telkens kwamen er andere kleine projectjes tussen. En voor mijn eigen, ja, ... dan stel ik wel eens dingen uit.

Dus ja ik besloot dat ik deze vakantie echt eens aan selfish sewing ging doen. Ik ben echt fan van de patronen van compagnie M. Zowel voor de kinderversie als voor de volwassen versie zijn de patronen perfect van pasvorm (allee bij ons thuis dan toch ;-)) en je krijgt een super gemakkelijke handleiding bij je patroon dus wat wil je meer!

Ik tekende het jurkje een maat te ruim en achteraf gezien had het wel een maatje kleiner gemogen maar ik kon het jurkje perfect innemen dus dat was eigenlijk geen probleem.

Het jurkje stond eigenlijk even snel in elkaar. Zelfs mijn blinde rits zat vrijwel meteen goed dus ik trok vol goede moed en voor 1 keer heel zelfverzekerd mijn jurkje aan om het kei trots aan manlief te laten zien. Zegt hij daarop: "Ga je bij de boerinnenbond?"
Lap daar ging al mijn zelfvertrouwen. Ik poste de foto even op een groep in facebook en daar waren de reacties wel positief dus ja ik heb het jurkje toch al een keer gedragen maar durfde het eerst niet op de blog zetten.

Nu doordat er sommige van mijn naaste vriendenkring toch vroegen waar de blog bleef van mijn jurkje post ik het dan toch maar. De foto's zijn buiten getrokken en het was stiekem koud dat zie je wel aan hoe ik sta op de foto's maar kom... Ik wilde graag foto's bij daglicht :-)
Ondertussen is de man des huizes al een beetje bijgedraaid en zegt ie dat ie vooral de stof boerinnenbondachtig vind maar dat het model kleedje me wel staat.
Ochja ikzelf vind het wel een tof kleedje en vooral het zit heerlijk!
Wat vinden jullie?
Brrrrr wat is het koud!!!!!




Hier ben ik aan mijn riempje aan het wriemelen en vergat ik precies dat het koud was :-D


Heel veel groetjes en 
hopelijk tot een volgende keer :-)



Reacties

  1. Niet twijfelen want het staat je super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat het je heel goed staat, ook het stofje.!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mannen en mode, het blijft een vreemde combinatie. Het is een tof jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk stofje, tof patroon, én de jurk staat je heel goed! ('k Vind het zelf het mooist zonder riempje.) Mannen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u!
      Ja nu ik moet eerlijk zijn dat ik meestal geen riempje aan doe. Ik weet dat ik niet zo heel groot ben en daarmee ;-)

      Verwijderen
  5. Mijn man vindt hetzelfde van stof met bloemekes. Niks van aantrekken. Ze zijn nu eenmaal geen modegoeroes! Staat je goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel! Nu stof met bloemetjes vindt hij vaak ook oudbollig, maar ja het kleedje zit gewoon zo fijn dat ik het toch draag.

      Verwijderen
  6. 't is mooi!! Dus niks aantrekken van die opmerkingen en gewoon dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u! Ja en ik draag het toch dan moet hij maar een oogje dicht doen ;-)

      Verwijderen
  7. Niks boerinnekesachtigs aan! Je staat er goed mee, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. als je het zelf mooi vindt dan moet je het gewoon dragen, mannen hé ;-)
    je kan er altijd een sjaal op doen nu het wat kouder is, of binnen gaan staan ;-)
    ik ken het probleem van foto's buiten willen nemen, maar momenteel naai ik vooral voor mijn man, dus ik heb minder koud ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

The Sew-Challenge: een lente maaksel

For English scroll down Deze week is het mijn beurt om met trots mijn creatie te tonen naar aanleiding van de sew-challenge. Vorige maand ben ik namelijk nog eens naar een blogmeet  georganiseer door  Davina  van de blog Woohoo by Davina geweest. Het was een super leuke ervaring. Mensen leren kennen van blogs en daar gezellig mee babbelen. Daar werd er ook gevraagd of we nog mee wilden doen aan de sew-challenge zoals vorige keer en ik twijfelde geen seconde en gaf me op. Ik werd gekoppeld aan een heel getalenteerde dame, namelijk Isabel van de blog  bel'Etoile . Deze dame naait niet alleen super mooie en creatieve kledingsstukken ze ontwerpt er ook nog eens. Ja, ik moet jullie niet vertellen dat ik het even warm kreeg. Voor degene onder ons die het nog niet gezien hebben, ze heeft ook een nieuw prachtig patroon uit dat je hier kan kopen! We mochten deze keer onze drie criteria in overleg afspreken en daar waren we het rap over eens. Het leek ons wel leuk iets te maken met

Een glittercandy: Helaas geen totaal succes

Ik kocht dit op het stoffencircus in Lommel en helaas ben ik de naam van de kraam al weer vergeten maar het is er eentje waar ik van dacht de oudste hier dol op ging zijn. Glitters en paardjes. Maar ja je leest het goed, ik dacht dat! Helaas was haar reactie toen mijn kleedje af was, bah groen, ... Ik heb nochtans lang getwijfeld het te kopen hoor want ja, wat zou ik er toch van maken, maar ineens zag ik de candy van La Maison Victor  voor me en was ik verkocht ;-) En dat werd het dus ook een candy van de La Maison Victor. Ik koos bewust voor een korte mouw aangezien ik het wel mooi vind als ze er dan een zwarte (kol)tui onder doet en zwarte panty. De zakken voerde ik met een ander kleurtje glittersweater en ik zocht een zilverkleurig glitterlintje! Zelf vond ik het wel geslaagd maar hier wordt het helaas niet mega veel gedragen :-( Weggeven mag ik het dan ook weer niet dus ja wie weet bedenkt ze zich nog?! Daarom dat ik helaas ook maar twee foto's heb. Dankzij Daisy zijn

Een mix-match jurkje naar eigen ontwerp

Mijn ultieme ontspanning na een dag werken is even achter mijn naaimachine kruipen. Even nergens anders aan denken, me even concentreren op het patroon of het naaien zelf. En dan gewoon even alles van me afzetten. Voltijds werken en drie kindjes in huis hebben het is soms een hele organisatie dus ik kijk echt uit naar die avondjes ontspanning ;-) Maar ja soms twijfel ik ook wel over hetgeen ik naai. Is het wel mooi genoeg, is het draagbaar, ... Want heel vaak hoorde ik van mensen: "Ja, mijn mama naaide vroeger ook en ik MOEST dat aan!" en dat is iets wat ik wil voorkomen bij mijn kindjes. Ik zou niet willen dat het naaisel van mama niet mooi genoeg is of er slordig of goedkoop uit ziet. En ja veel zelfvertrouwen heb ik helaas ook niet en ik ben dan ook nog eens een pietje precies dus soms werkt elkaar dat allemaal wel een beetje tegen. Nu als je denkt," hey en toch blogt die? !" Ja dat klopt en dat is voor mij iedere keer een beetje uit mijn comfortzone kruip